Widget to część interfejsu graficznego strony internetowej, w którym wyświetla się chat. Zazwyczaj wyświetla się on w postaci niewielkiego kółka w prawym dolnym rogu okna przeglądarki internetowej. W wersji zmaksymalizowanej wyświetla się od góry: pasek górny, panel z nazwą widgetu, logiem i statusem połączenia. Poniżej widać kilka ostatnich wiadomości w polu chatu. Pod konwersacją umieszczony jest input wiadomości.
Wersja zminimalizowana Widgeta (jego logo na białym tle) wyświetla się po przejściu na stronę, na której Widget jest zamieszczony oraz po kliknięciu w krzyżyk pod zmaksymalizowanym widgetem lub ikonę minimalizacji widgeta w jego prawym, górnym rogu
Po kliknięciu w zminimalizowany Widget, rozwinie się okno chatu.
Na górnym pasku Widgeta, po lewej stronie, znajduje się nazwa widgetu. Po prawej stronie znajduje się menu i ikona zamknięcia chatu - o jej kliknięciu okno chatu zostanie schowane - wyświetli się jedynie logo Advisero. W menu możemy znaleźć dodatkowe funkcje:
Górny pasek stanowi jednocześnie panel informacyjny Widgeta. Może zostać w nim umieszczona nazwa / funkcja bota, z którym prowadzona jest rozmowa. Poniżej paska informacyjnego znajduje się okno chatu, w którym wyświetlają się wiadomości od Użytkownika oraz Bota / Konsultanta.
Pod oknem chatu znajduje się input wysyłania wiadomości.
Użytkownik ma możliwość wysyłania wiadomości poprzez wprowadzenie jej do inputu (grafika powyżej) i zatwierdzenie Enterem lub kliknięcie strzałki z prawej strony inputu. W lewej części umieszczona jest ikona dodawania załącznika.
Użytkownik Widgeta może prowadzić rozmowę z konsultantem lub botem. Podczas rozmowy, bot będzie za każdym razem po wysłaniu serii wiadomości czekał na odpowiedź użytkownika w formie wprowadzonego tekstu lub wyboru z dostępnych przycisków. Jeśli bot nie rozumie intencji jaką zawiera wypowiedź użytkownika, poprosi o zmianę sformułowania wiadomości i jej ponowne wysłanie. Za drugim razem z rzędu jeśli bot nie rozpozna intencji, wyłączy się i rozmowę kontynuować będzie konsultant. W wiadomościach bota mogą pojawiać się przyciski - po ich kliknięciu widget prześle ich treść jako odpowiedź na wiadomość bota.
Wiadomości wysłane przez użytkownika wyświetlają się po prawej stronie okna, wiadomości bota / konsultanta, po lewej stronie.
Jeżeli w trakcie konwersacji do rozmowy dołączy Konsultant, Użytkownik Widgeta zostania o tym poinformowany wyświetleniem wydarzenia w oknie rozmowy, jak na powyższej grafice.
W każdej chwili użytkownik Widgeta może wysłać plik multimedialny pdf lub img, klikając w ikonę załącznika po lewej stronie inputu i wybierając plik z pamięci urządzenia. Po jego zatwierdzeniu wysyła się on automatycznie w formie wiadomości, z wyświetlonym podglądem w oknie chatu. Dodatkowo przesłanie adresu URL z obu stron konwersacji powinno powodować możliwość kliknięcia w niego, co otworzy nową kartę przeglądarki i w niej adres z URL.
Aby widget został wyświetlony na danej stronie, w kodzie źródłowym strony musi zostać umieszczony fragment dostarczony przez specjalistów Advisero.